keskiviikko 20. helmikuuta 2013

Rutikuivan ihon hoitoa :)

Eli tässä postauksessa minä esittelen teille, millä kaikenmaailman rasvoilla minä hoidan atooppista ihoani.
Meidän kodista löytyy varmaan yhden hoitolan verran rasvapurnukoita. Tässäkin on vain murto-osa, mutta nämä tuotteet ovat selkeästi omalle iholleni parhaimmat. Paitsi yksi..hmm...

Eli seuraavassa, ihan arjen perustuotteet mitkä hieman vaihtelevat tarpeen mukaan. Yksi ehdoton must tuote puuttuu kuvasta ja se on Abo Base punainen creme. Ja tosiaan jokaista rasvaa en tosiaan laita samaan aikaan vaan käyttötarpeen mukaan :)


1. Dermosil ihonhoitovoide- hajuston. Loistava ihon kosteuden ylläpitoon kun punaiset,karheat ja kuivat osat ihosta on saatu hellittämään.
2. Lacto line- kosteuttava vartalovoide toimii myös edellämainitun tapaan. Koostumus on aavistuksen paksumpi joten se tuntuu hieman rasvaisemmalta. Yleensä tämä purkki tulee mukaan reissuille. Tämä on myöskin tuoksuton.
3. Näille punaisille karheille kohdille yritän antaa ensiapua bepanthen voide/salvalla. Tämä tuote on muuten minulla periaatteessa huulirasvana. Jos Bepanthen ei enään auta, joudun käyttämään punaisilla (vain punaisilla ja kutiavilla) kohdilla Hydrocortisonia. Minulla on 1% emulsiovoide. Ja tätähän tuotetta ei suositella jatkuvaan käyttöön vaan kuuriluontoisesti. Ylläpitoon sitten on kelvannut se punainen abo base tai yllä olevat hoitovoiteet.
4. Natusan 24h moisture hand cream, kulkee aina laukussa mukana. Miedon tuoksuinen, helposti imeytyvä käsirasva. Laitan sitä käsiini aina kun muistan.
5. Dermosil laventelisalvaa laitan myös joskus) huuliin ja silloin tällöin kyynärpäihin. Se pehmeyttää niitä aika kivasti. Tämä tuote on hieman jäänyt pölyttymään hyllylle, mutta aina kun muistan hieron sitä kyynärpäihin.
6. Ja kun tuoksut sopii niin talvella iholle levittyy edelleen Dermosil karpalo body cream ja kesäisin rusketusta yllä pitää Dermosil porkkana body cream.

Ja sitten kasvojenhoitoa. Kasvoni on välillä todella kovilla. Päivänkin kun luistaa hoitorutiineista,  niin seuraavana aamuna sen kyllä löytää edestään.

1. Lumenen ravitseva tehohoito auttaa silloin, kun iho on todella korppu ja seuraavasta kosmetologi käynnistä ei ole tietoakaan. Tätä käytän yleensä vain pahimpiin kohtiin. Ja päälle levitän vielä kosteusvoiteen..
2. Biotherm aquasource very dry skin rasva. On paksua ja levittyy hieman hankalasti, mutta silloin yleensä tuote myös toimii. Silti tämä ei toimi minulla ollenkaan, ja mielestäni ihan liian tyyris siihen nähden, että marketin tuotteilla saan paremman avun. No tuli testattua, mutta pysyttelen silti tutussa ja turvallisessa  Vichy:ssä, ahh.
3. Eli marketti tuotteista Nivean soft on kyllä ollut iso yllättäjä. Kosteuttaa todella hyvin ja levittyy kivasti. Toimii mulla myös kosteusnaamiona. Tämä on todella riittoisa tuote!
4. Silmänympärysvoiteena minä käytän Frantsilan yrttitarhan voidetta, silloin kun kuivuus on kova ja Lumenen heleyttävää voidetta kun iho on kosteutetumpi. Frantsilan tuotetta olen vasta alkanut testaamaan, mutta jo nyt se on löytänyt paikkansa minun kaapissani. Kuten seuraavakin tuote..
5. Frantsilan rose Body butter vartalovoi, uskokaa tai älkää, mutta tätä tuotetta minä en tule levittämään koskaan vartalooni. Vaan aion antaa tälle ihan oman spesiaalin tarkoituksen kosteuttaa huulien ja nenänseudun. Myöskin uusi tuttavuus ja tällekin löytyi oma paikkansa. Olen frantsilan muita tuotteita käyttänyt aikaisemmin ja olen kyllä kovasti tykännyt. Kuorintavoidetta ja kasvosavinaamiota suosittelen! Lisää voit näistä luonnontuotteista katsoa TÄÄLTÄ.





Näin, tälläinen purnukkatalous täällä suunnalla :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti